Thursday, December 31, 2009

بیانیه مهندس میرحسین موسوی به مناسبت وقایع عاشورا و روزهای پس از آن
راه حل های پنجگانه میرحسین موسوی برای خروج از بحران

- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی مشکلاتی باشد که برای کشور ایجاد کرده است . به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چهارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد .

2- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد . این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد . مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند .

3- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها . بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت . و نیز آگاهیم که جریانهای سیاسی منحطی با این راه حل مخالف هستند .

4- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است . ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد . گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند . پارازیت ها و محدودیت های اینترنتی می تواند برای مدت کوتاهی اثرگذار باشد . تنها راه چاره داشتن رسانه هایی متنوع و آگاه و آزاد در داخل کشور است . آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه ، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم ؟

5- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل 27 قانون اساسی . اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین در گیری سازمان بسیج و نیروهای امنیتی با مردم و یا درگیری مردم با مردم نماید

پاسخ به اصول پنجگانه موسوي
بنظر ميرسد آقاي موسوي كم آورده اند و در حال تعويض مواضع اوليه خويش است٠٠ اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت يعني چه؟اين دولت كه غير قانوني و متقلب بود و بايد كنار برود،شما ميخواهيد به احمدي نجاد بي شعور اعتبار و ارزش جديدي بدهيد؟تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز يعني چه؟؟چه كسي اين باصطلاح قانون شفاف راتدوين ميكند؟مجلس شورباي اسلامي كه مشتي دزد و دروغگو آنرا آشغال كرده اند؟اين باند مافيايي قانون اساسي خود نوشته را پشيزي قايل نيستند،شما ميخواهيد قوانين ديگر را ارج بگذارند؟آقاي موسوي شما ميخواهيد جنايتكاراني مثل رادان زالو صفت مفت در بروند؟يا قاتلين مردم دوباره بر جان و مال و ناموس آنان مسلط شوند و روز روشن دختران مردم را بربياند و مورد تجاوز قرار دهند جسم ناتوانشان را بسوزانند؟ در مورد رهبر دجال و ضحاك صفت جنايتكار كه دستش تا مفرق به خون جوانان ايرانزمين رنگين است چه مي فرماييد؟فكر نميكنيد كه ايشان و پسرش مجتبي خان بايد در محكمه عادلانه در مورد جنايات چند ماه گذشته پاسخگو شوند؟اينها سالها مارا تحقير كردند و چاپيدند حال كه عرصه بر آنها تنگ شده به هر نيرنگي متوصل ميشوند٠ بگذار به شما بگويم كه ما هم از مردن نميترسيم،مرگ بهتر از زندگي در چنگال اين افعي صفتان است،مثل ما ميليون ها ايراني جان بركف وجود دارد كه انتقام خون ندا و سهراب و فرشته و٠٠را از اين قاتلان خواهيم گرفت،نيروي ملت ازلي است ولي نيروي اين دزدان حقير بسيار ناچيز است،در طول تاريخ هميشه اين مردم هستند كه پيروز شده اند و ميشوند، حق بر باطل پيروز است٠

No comments:

Post a Comment